A látogatói élmény fokozása érdekében weboldalunk cookie-kat használ. Az oldal további böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. Elfogadom További információ
Tyukanyo.hu
Versek, mesék, receptek, gyűjtemények, listák, ünnepi ötletek, kézműves leírások tyúkanyóknak és kiscsibéknek!
www.tyukanyo.hu

Könyv, toll, tinta, ceruza...

2012. Augusztus 15., 16:43
rontom-bontom, kezdődik az iskola, csak aszondom. Augusztus második felében már nagy a roham a boltokban, a szeptemberi iskolakezdésre igyekeznek bevásárolni a családok.

Azok a szülők, akiknek a gyerekük nem most kezdi az iskolát, már rendelkeznek annyi tapasztalattal, aminek segítségével könnyen meg tudják lista nélkül is vásárolni a szükséges dolgok nagy részét. De mindig akad pár dolog, amiért majd iskolakezdés után kell rohangálunk - ez akkor is előfordulhat, ha kaptunk listát az iskolában.

Az elsős és alsós szülőket többnyire segítik a tanítók egy listával, hogy mire lehet majd szükségük év közben. Nagyon régen volt az alsósoknak egyforma egységcsomag, de szerencsére azóta már rájöttek, hogy ahány tanár, annyi igény, és ahány szülő, annyiféle elvárás a tanszerekkel szemben, vagyis nincs sok értelme egységcsomagokat összerakni és árulni. Mindent felsorolni tehát mi sem fogunk tudni, hogy mi kell biztosan az iskolában, de segíthet abban a pár évnyi tapasztalatunk, hogy mire érdemes figyelni vásárlás során.

A legnagyobb lányomat 1998 őszén engedtem iskolába, azóta minden évben meg kell birkózni a bevásárlással, de még idén is tettünk szert új tapasztalatra, amire figyelni érdemes a vásárlás során.

Fontos kelléke az iskolának a füzetek, de milyen a jó füzet?

  • Bármilyen füzetet veszünk, figyeljünk, rá, hogy a vonalak ne legyenek túl erősek és vastagak, nehéz lesz közé írni és nagyon zavaró egy nagyon sötét vonalazás.
  • Számok írására a köznyelv által „kockás füzet”nek nevezett füzetet használjuk, ami –ahogy matekórán megtanultuk- igazából négyzetrácsos. Nagyalakú füzetnél ügyeljünk rá, hogy nehogy franciakockásat vegyünk, amelyekben téglalap alakúak a négyszögek.
  • Vonalas füzetből A5-ös méretben többféle vonalazást találhatunk. Az elsősök és másodikosok 3 vonal közé írnak, másodikban kicsit sűrűsödnek a vonalak. Harmadiktól már nincsenek a füzetben segédvonalak, de a harmadikos füzetek vonalazása még ritkább, hogy könnyebben menjen az írás.
    Elsős füzet számozása: 14-32
    Másodikos füzet számozása: 16-32
    Harmadikos füzet számozása: 12-32
    Vonalas füzet számozása, amely nem osztályhoz kötött: 21-32
Füzetek vonalazása

Régen papírba csomagoltuk a gyerekek füzeteit, könyveit, manapság nagyon drága a csomagolópapír és nem is túl jó minőségűek. Maguk a könyvek borítói is szép színesek lettek, ezért jobb megoldás, ha csak átlátszó fóliával vonjuk be őket. Azért is praktikusabb, mert amikor van egy gyereknek 8-10 könyve, mellé 3-4 munkafüzete, ha egyformába csomagoljuk azokat (főleg az olvasni nem tudó elsősökét), elég nehézkes lesz nekik a napjuk.

  • A könyvekre lehet kapni két oldalán ragasztócsíkkal ellátott átlátszó műanyag lapokat. Ezek az ívek nagyon csúsznak, de 4 csipesz (vagy plusz 2 gyerekkéz) segítségével pikk-pakk megy velük a tankönyv, munkafüzet bekötése. Nálunk a nagyok nem szerették a csúszóssága miatt, ők felsőben már nem kötötték be sehogy sem a könyveiket.
  • A5-ös füzetekből vehetünk szép mintásakat, kívül az éppen aktuális nagy kedvenccel díszítve, de megvehetjük a legolcsóbb, minta nélküli füzeteket is, mert nagyon egyszerű ezeket egyedivé tenni, és legalább tuti nem lesz 20 egyforma az osztályban. Ezekhez a bebújtatós füzetborítók a praktikusak, hozzá sima A4-es géppapír félbehajtva borítónak. A papírra pedig rajzolhatunk, ragaszthatunk, amit csak szeretnénk.

A füzeteken, könyveken kívül írószerekre is szükségünk van még, próbáljunk ismert, jól bevált márkából válogatni. Sajnos van egy-két silány minőségű termék is, ahol a ceruzák alig hagynak nyomot a papíron vagy túl vékonyak és kényelmetlen fogni őket. Ha nincs ötletünk a márkára, akkor érdemes vennünk 1 kis csomagot a kiszemelt márkából, és otthon kipróbálni, mielőtt bevásárolnánk feleslegesen. Rossz minőségű termékekkel nehéz dolgozni, a gyereknek ezekkel sokkal nagyobb erőfeszítésre van szüksége. Egy hegyezhetetlen ceruza meg nekünk okozhat otthon kellemetlen perceket.

  • Elsősöknek általában kell postairon (egyik vége kék, másik vége piros), ne feledkezzünk meg arról, hogy hegyezőt is szerezzünk be hozzá, hiszen gyakran fogják használni.
  • Elsősöknek választhatunk háromszög alakú ceruzákat is, vagy vastagabb ceruzákat, könnyebb nekik fogni és használni azt. Könnyebben elsajátítják vele a helyes ceruzafogást.
  • Ha egyfajta termékből többet szeretnénk venni, akkor alaposan nézzük meg az árcédulát, mert sok esetben a 3-5 összecsomagolt termék esetén a darabár több lehet, mint ha egyesével vesszük meg. Nem először futunk bele ebbe, sajnos nem csak iskolaszereknél kedvelt húzása ez a kereskedőknek. Pedig a logika azt diktálná, ha én többet veszek meg egyszerre összecsomagolva az olcsóbb, mint ha egyesével venném meg.
  • Sokszor nem könnyű eldönteni, hogy amit veszünk, az 3-5-7 részes termék-e. A doboz mérete, kinézete szinte egyforma, csak egy pici eltérés van a kettő között, de az ára lehet duplája, főleg, ha a kedves vevőtársak esetleg még rossz helyre is tették vissza, akkor aztán igazi meglepetés érhet minket a pénztárnál. Ezért mindig figyelmesen nézzük a címkét a polcon és ne legyünk lusták akár minden termékkel elsétálni az árellenőrzőhöz.

Fizetéskor figyeljük a pénztárgépet, amikor sok kis tételt vásárolunk, könnyen előfordulhat, hogy valami kétszer kerül lehúzásra.

Végül néhány apró, praktikus ötlet:

  • Rajzos órarend olvasni/írni nem tudó nebulóknak.
  • A kis elsősöknek még sok időt vesz igénybe megtalálni a könyvekben az oldalt, ahol tartanak, ezért hasznos, ha van könyvjelzőjük. A hagyományos könyvjelzők könnyen kihullhatnak a könyvből, ezért nálunk a tanító néni azt kérte, hogy vegyünk szalagot, azt vágjuk pár centivel hosszabbra, mint a könyv és ragasszuk be a hátsó borítóra. Így mindig kéznél van, és nem hullik ki a könyvből.

Várjuk a fórumunkon a saját tapasztalatitokat és ötleteitek. Ti hogy oldjátok meg? Mi vált nektek be? Mire figyeltek vásárláskor?

Értékelés
4 / 5 (34 szavazat alapján)
Témához kapcsolódó további cikkeink
Órarend kicsit máskéntFontos kellék az iskolában az órarend, kicsiknek és nagyoknak is tudniuk kell, melyik nap milyen órájuk lesz. Különösen fontos ez ott, ahol a tankönyveket, tanszereket nem csak hétvégén hozzák haza.
A nemzeti köznevelési törvénybőlNéhány fontosabb törvényrészletet kimásoltunk a 2011. Évi. CXC. számú nemzeti köznevelésről szóló törvényből.
Tanítsuk meg tanulni! 1. részAz iskolaév elején jogos a kérdés: hogyan tudom elérni, hogy a gyerekem önként leüljön délutánonként tanulni? Hogyan tudok neki segíteni, hogy a lehető legoptimálisabb feltételek mellett kellő időt fordítson a tananyagra, másnap pedig gond nélkül fel tudja azt idézni?
Az erőszakmentes kommunikáció gyerekeinkkel szembenAz oktatás egyik sarkalatos pontja a kommunikáció. Úgy beszélni a gyerekekhez, hogy az agresszivitástól mentes legyen, hatékonyan tudja kifejezni a szándékait, és jóízű együttműködést eredményezzen.
A hozzászólások betöltése folyamatban van.

A hozzászóláshoz egy érvényes e-mail cím megadása szükséges, de ezt nem tesszük közzé. A hozzászólás maximum 255 karakterből állhat, és HTML tagek használatára nincs lehetőség benne.