Tyukanyo.hu
Versek, mesék, receptek, gyűjtemények, listák, ünnepi ötletek, kézműves leírások tyúkanyóknak és kiscsibéknek!
www.tyukanyo.hu

Parádi-medence

Pénteki Piknik-es kosarunkba Ilke ezt a csodálatos kirándulást hozta. Mivel hozzájárult, hogy a túra/kiruccanás ötlete a honlapra is felkerüljön (amit ezúton is köszönünk neki), megosztjuk veletek. A galériában találhattok sok képet a kirándulásról.

Az úti cél a Parádi-medence, amely a 24- es út mentén található, Gyöngyös és Eger között.

Parádi kocsimúzeum

Mit is érdemes tudni a környékről? A parádfürdői park Észak-Magyarország legszebb parkja. A Károlyi család parkosíttatta. Az angol stílusú parkban különböző fenyőfajokat, platánokat, hársakat ültettek. Később juharok, vöröstölgyek, japán vöröslevelű alma- és szilvafák és sok cserjefaj került a parkba. A kb. 8 hektáros terület 1982 óta védett, szabadon látogatható. A közelben van az Ilona-völgyi fasor is. A völgy hűvös klímájában óriási platánok, fenyők, tölgyek és növényi ritkaságok tenyésznek. Az egykori Károly-kastély 40 hektáros területéből a ’30-as években közparkot alakítottak ki. Szépen gondozott, idős példányokban gazdag, arborétum jellegű.

Első pihenőhelyünk Parádfürdőn volt, ahol a Kocsi múzeumot néztük meg (3240 Parád, Kossuth Lajos utca 217. - a cím senkit ne tévesszen meg, a múzeum nem Parádon, hanem Parádfürdőn található, a két település összenőtt az idők során). Nagyon tetszett a gyerekeknek is a múzeum, a lovaktól alig tudtunk eljönni és újra útra kelni.

Miután végre sikerült a gyerekeket rávenni, hogy beszálljanak a kocsiba, az Ilona-völgy fele vettük az irányt. Kb. 3 km –et mentünk befelé az erdőben, ahol piknikezni lehetett. Itt pihenőhelyet alakítottak ki, ahol lehetőség van bográcsozásra, szalonnasütésre, sőt, még forrásvíz is van. Itt leparkoltunk és kb. 1 óra gyaloglás után eljutottunk az Ilona vízeséshez. Mesebeli hely, Wass Albert könyve jutott eszembe, az Erdők és tavak könyve.

Parádfürdő vízesés

Visszafele megnéztük a Siroki várat. Parádon egy kisvendéglőben meguzsonnáztunk, nagyon finom sztrapacskát ettünk. Innen továbbmentünk, megnéztük a Sás-tót és felmentünk a kilátóba is.

Mindenkinek ajánlom és egy nap alatt bőven belefér nagyobb gyerekkel:
- Kocsi múzeum
- Ilona-völgy, Ilona vízesés
- Siroki vár
- Sástó
- Sástói kilátó

2011. Június 29., 15:33
Címkék
Értékelés
5 / 5 (39 szavazat alapján)